2010-05-02

Ge mig lite sommar gud

Eftersom att jag bor på Allum ska jag dit in i morgon hade jag tänkt, med någon eller ensam mig kvittar. Ska köpa en mörk ögonskugga, för jag har kollat på en massa videos nu hur man gör de omtalade sotiga ögonen, eller "smokey eyes" som det heter i USA. Behöver också köpte bland annat en speciell "ögonskugga-pinne" alltså en sån man applicerar den med.

Denna helgen har gått väldigt segt, vilket är superbra. Helgen har vart kanon, 5 av 5 toasters som jag och Sara sa. Imorgon är det skola vilket jag inte är pepp på för fem öre. Har historia prov denna veckan, på fredag om jag inte minns helt fel. Så det blir väl en hel del plugg denna veckan. Har vart lite ledig från skolarbeten, prov proc och läxor nu ett tag, men jag antar att det blir en rivstart imorgon igen.

Alltså jag har verkligen tänkt på en sak, egentligen hur vet man när det är väder för shorts? För man vill inte direkt vara den första. Eller ja, det är jag ju i och för sig inte för redan i mars började folk i skolan ha på sig det. Men endå. Fast å andra sidan har jag verkligen inte benen för shorts, för jag ser seriöst ut som ett vandrande lik just nu. Men jag tänkte att brun utan sol kanske kan hjälpa mig lite grand.

Snart är det även ett år sedan vi var i Sthlm på klassresa. En resa jag sent kommer glömma. Sogand, om du ser detta så fattar du att jag saknar det. Åh, allt var så mysigt, min klass. Allt, Stockholm, grönan. Vill tillbaka! Grejen är att jag kommer ihåg kvällen innan, hur ljust det var klockan tio på kvällen, jag kunde inte sova och fick ha lakan för fönstret för det inte skulle lysa in.
Kommer också ihåg den 1:a juni förra året. Vi gick en jäkla tipspromenad med skolan till Floda och tillbaka vilket är typ 7 km kanske. Och det är stekande sol. Efter skolan åkte jag och Josefin hem till Jessica och badade i hennes pool. Det var liksom hur varmt som helst då. Nu är det bara en månad kvar tills 1:a juni och jag undrar verkligen om värmen kommer hinna komma. Naa, jag tror inte det va. Men jag hoppas verkligen på det för sommar är allt jag vill. Tänk er att springa barbent i sanden på stranden. Jag kan inte förstå att det snart är 1 år sedan jag gick ut nian. Jag minns det som igår, och jag överdriver inte. Det är sant. Jag minns det verkligen som igår, varenda sak. Jag minns hela sommarlovet som igår, det var det bästa. Vill tillbaka. Så snälla sommar kom hit!

Godnatt/ Jennie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar