2010-04-29

Jessica the bloggger!

Nu ska jag gästblogga lite här i Jennies blogg, precis innan hon åker hem.

Jag tänkte berätta lite om vad jag och lilla Jennie har gjort idag. Det började med skola dåva, och jag gick till bamba där Sara och Jennie satt och åt frukost! De åt mackor och drack varmchoklad, måste kommas ihåg! Sen gick vi upp till klassrummet osåntdär, och så hade vi svenska. På svenskan gjorde vi inte speciellt mycket faktiskt, vi läste och diskuterade någon artikel om något fängelse i Irak och något sånt. Jennie tyckte det var skitintressant och agerade lärare för några minuter, hon ställde sig där framme och började demonstrera om hur allting gick till. Hon hade tydligen varit där, eller jag vet inte? :S hon är så söt hon..... Sedan hade vi matte, och då satt hon och Sara o tittade på Saras coola iPhone, den är ny(!!). Sen så.... jobbade jag klart alla tal man skulle, jättefort? För det var jättelätttt! Men iaf, så jag blev klar så jag satt o tittade på lite andra tal och lyssnade på musik. Så var den lektionen tillslut slut! Då hade jag (och Sara) lunch.. Jennie skulle nämligen på sin älskade spanskalektion.. så en mycket lycklig Jennie trallade iväg till lektionen. Jag och Sara gick och åt tillsammans med två andra små tjejer från vår klass. Det blev lax, potatis och dillsås.. Allting var gott, förutom laxen. Den smakade lite, gummi! Men vi åt iallafall och sen gick vi och inte gjorde så mkt. Efter ca. 1 timma kom huvudpersonen i mitt liv tillbaka, Jennie Tönnberg! Hon såg inte lite trött ut efter den där lektionen, undra egentligen vad hon gör.. sover? Jadu, man kan ju faktiskt undra!! Men då skulle Sara iväg på sin lilla italienska, så jag och Jennie gick och åt (dock åt inte jag igen! eller jo, en potatis och lite sås.. för att vara ärlig, hihi. ) Sen gick vi till Mediaverkstan och Jennie gjorde upp sin ekonomiska plan! Och sedan arbetade vi med lite engelska, och ca. 2 timmar senare började vår engelska. Då blev det plötsligt så att vi (jag, Jennie, Amanda, Frida och Annie) skulle ha en "redovisning" bestående av en pjäs! Så vi började öva, typ i 20 min. Sen visade vi upp den för klassen, och vi var bäst! Hehe.. nej men helt ok. Sedan efter den lektionen övergick vi till Geografi.. Där hade vi en diskussion i grupp, vilket var helt okej.

Efter skolan tog jag och lilla Jennie bussen hem. Hon följde med mig hem faktiskt! När vi kom hem så blev inte speciellt mycket gjort.. eller vi typ, vet inte. Skrev sagor på engelska och kladdade i ett häfte. Sen blev det mat, Hamburgare (blä enligt mig) men Jennie mumsade i sig, haha. Sedan såååå.. gick vi upp igen, Och så har vi sjungt massa Singstar. Saken är den att jag är alldeles för bra för Jennie, jag vann ca. 99% av alla låtar vi sjöng?! liksom... vad säger det?

Hahha, nu ska jag sluta skriva den lite oseriösa texten. För att Jennie har faktiskt åkt hem, så jag sitter här alldeles ensam och skriver i hennes blogg.. Time to lägga upp en bild!

Eftersom vi är så snygga på alla bilder, fick det bli denna!!

Glöm inte besöka min blogg Jessica Kaan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar